Jó napot mindenkinek!

A december másodiki OD híradó: a tegnapit elfelejtettük elküldeni, bár megírtam, ma pótoltuk.

Fárasztó és vizes napot zártunk és ma sem lehet jobbra számítani, de ezzel is elvagyunk, számunkra a szélcsendet kivéve minden elfogadható. Sokszor eláztunk. Olyan a fellegeket nézve, mint amikor felgyorsítják a TV-ben az időjárási térképeket. Rohannak a felhők a fejünk felett, tolják maguk előtt a szelet,(mint a metró), magukban hordozzák a frissítő vizet, ami olykor a nyakunkba csurog, viszont szép tisztára mossa a sótól ragadó fedélzetet.

Éjjel ismét elszakadt a nagyobbik genakkerünk, nem bírja a napi 24 órás igénybevételeket, megeszi a nap és a só az anyagát. Bosszantó, mert tavaly csináltattam odahaza, tudták a készítői mire kell és már új korában sem bírták sem  a rögzítési pontok sem a varratok.

A szalon vitorlavarrodává alakítva, a fiúk néha erőn felül teljesítenek, majd berogyva egy sarokba vagy éppen a kabinjukban pihennek pár órát.

A katamaránunk pedig rázkódva, püffögve, olykor dübörögve a 10 méteres hullámok hátán, teljesítve feladatát, szállítja utasait St. Luciára. Igen, megnőttek a hullámok, hegyekké fejlődve hömpölyögnek a 20-25 csomós szélben. A plotter alarm jelzése 20 percenként figyelmeztet valamire, ami azért is jó, mert az éjszakai szolgálatosoknak van mire felriadni, amikor bele-bele bólint a fejük, csukott szemmel az éjszakába.

A magas hullámzás bár nagyon látványos, csak nappal jelent előnyt, amikor látni is, hogy hova megyünk. Éjjel lassítanunk kell, a hullámvölgyekben kifordul a hajó és nem mindegy a katamaránnál, hogy miként kezded meg a következő hullámra a felszaladást. Én a biztonságot előrébb tartom, végtére a célban nem egy zsák pénzel várnak, hanem egy koktéllal, amiből itt is van a hajón, ha valaki megkívánná. Természetesen megteszünk mindent ezzel a vízibusszal a verseny és sport hajók között, amelyekből több mint száz van a 270 hajót számláló mezőnyben.

A világ minden tájáról érkeztek vitorlázók és vitorlázást szeretők. Mi egyedüli magyarként és az óceán átkelő versenyek történetében szintén egyedüli magyar egységként szerepelünk itt, akik katamaránnal vállalkoztak erre a megmérettetésre.

Jelenleg 670 tengeri mérföld van a befutóig, ami már csak a táv egy negyede. Pozíciónk: 16 51 N és 049 30 W. Addig is kövessetek bennünket élőben itt!

Üdv, holnap ismét írok pár sort, sziasztok,bosi