Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

ARC: középmezőnyben hasít a magyar hajó

Vasárnap elindult a mezőny. A One Dream az elsőként haladt át a las palmasi rajtvonalon. Az indulás előtt Bosiék elmondták, hogy igazi élelmiszerraktár lett a hajó. Az átkelés közel háromhetes időtartamára ugyanis hatalmas mennyiségű kaját és 300 liter ásványvizet halmoztak fel. Az élelmiszeren kívül alkatrészek, szerszámok és szerszámgépek, vitorlák, kötelek, gyógyszerek és persze horgászfelszerelés is vannak a fedélzeten.

A hajó jelenleg a középmezőnyben halad 6-8 csomós sebességgel. A One Dream útját itt követhetik nyomon élőben.

Az indulás után Bosinak jutott ideje egy rövid összefoglalóra az elsőnapról:

„Déli fél egy és áthaladunk a rajtvonalon elsőként J!

Zenekar, sok ezer integető ember, napfény és karneváli hangulat. Fotósok, filmesek, zászlókat lobogtató emberek sorfalat álltak a marinából kivezető mólókon így búcsúztatva és kívánva szerencsét a vitorlázóknak, akik nekivágtak velünk együtt a végtelennek tűnő óceánnak.

Rajt előtti helyezkedés, szél 15 csomó, mindenfelé rajtszámmal ellátott vitorlások keresik a megfelelő pozíciót, a két naszád, amelyek között át kell majd haladni, már a helyén és visszaszámlálás. 10, 5, és elfogynak a percek és szerencsénkre az előttünk tömörülők, egy gyors fordulás és a rajtpisztoly eldördülése után a One Dream áthalad a rajtvonalon és kicsit előrébb mint a többiek.

Jó érzés, persze az érzelmi részét kivéve semmi jelentősége nincs, hisz hetek és hosszú napok vannak még hátra a célig, ami a Karib-szigeteki Saint Lucia.

Szoros az eleje, kicsit lemaradva a mezőny az egyre erősödő szélben. A versenyhajók az őket irányító profi személyzettel hamar az élre kerültek és pár óra múlva a távoli homályba vészve eltűnnek a szemünk elől.

Az első pár órában benne vagyunk az első 10-ben, majd a naplementében gyengülő szél a könnyebb hajókat jobban segíti. Az éjszaka első fele, bukdácsolós, a szélirány állandóan változik, majd hajnalig egyenletesen suhanunk a semmibe.

A radaron még vannak útitársak, de a felkelő nap fénye mindösszesen csak egy árbócot villant meg pár mérföldnyire mögöttünk. Szétszéledt a mezőny, vagy mégsem? Nem tudom, nemsokára letöltjük a műholdas helyzetjelentést. Jelenleg a gyenge szélben sebességünk 6-7 csomó és 245 fokra délnyugatra haladunk.

Üdv nektek, bosi és a OD-team

0 Tovább

Magyar katamarán az óceán-átszelő versenyen

A tavalyi versenyen kívüli átkelés után idén már a nevezett versenyzők között vág neki az Atlanti-óceánnak az Atlantic rally for Cruisers (ARC) vitorlásverseny mezőnyének egyetlen magyar hajója, a One Dream, kormányánál Bossányi Zsolttal.

November 20-án délután 2 órakor a Kanári- Szigetekről, Las Palmas kikötőjéből közel 200 hajó indult el a háromhetes Atlanti-óceánt átszelő viadalon, beleértve a 171-es rajtszámú magyar hajót is, amelynek aktuális pozícióját a verseny teljes időtartama alatt nyomon követhetik majd itt a blogon. 2900 tengeri mérföld megtétele után, várhatóan december 10-e környékén szakítják majd át a képzeletbeli célszalagot az első hajók a Karib térségben található St. Lucia partjainál.

Az ARC a legnagyobb óceán-átszelő vitorlásverseny a világon, évről évre több mint 200 hajó áll rajthoz. A szabályok szerint a versenyen 27-85 láb közötti egyárbocos túrahajók és 27-60 lábas katamaránok indulhatnak. Az induláshoz szigorú biztonsági feltételeknek kell megfelelniük a hajóknak. Minden egységnek rendelkeznie kell például életmentő tutajjal és rádióval is, sőt a hajóknak minden nap kötelező rádióadást adniuk a szervezőknek.

A magyar egysége, a One Dream egy Lagoon 440-es típusú túra katamarán. A hajó hossza 13,7, szélessége 7,7 méter, merülése pedig 1,3 méter. Fedélzetén 3+2 kabin található, amelyekben összesen nyolc fő tartózkodhat, minden kabinban külön wc és zuhanyzó is van. A hajót szélcsendben két 55 lóerős motor hajtja. A hajó víztartálya 1000, üzemanyag tankja 500 literes.

A katamarán igazi luxushajó, a hajó szalonjából panoráma ablakokon keresztül csodálatos a kilátás, és sok a fény. A konyha teljesen felszerelt, két hűtőszekrénnyel, sütővel, mikrohullámú sütővel, kávéfőzővel és rozsdamentes edényekkel. A generátor az öblökben horgonyozva is biztosítja a 220V-os áramellátást, és minden kabinban külön szabályozható légkondicionáló van. A cockpitban és a szalonban is van egy 12 fős asztal, tökéletes egy nagyobb társaság számára. A fedélzeten a két hajótest között kifeszített háló szolgál napozófedélzetként. A fedélzet luxusfelszereltségéhez tartozik a cd-lejátszó külső hangszórókkal és az LCD tv, a kikapcsolódást pedig tengeri kajak, snorkel felszerelés és gumi motorcsónak szolgálja.

A hajó vasárnap reggel rajtol Las Palmasból, útját az indulástól kezdve folyamatosan nyomon követjük információkkal, képekkel, videókkal. A versenyzők pontos pozícióját a One Dream honlapján egy flash térképen, itt követhetik nyomon élőben.

 

1 Tovább
123
»

Átkelés

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek